Aktiva februari

När man utökar sin aktiva grund..

 
Mars är kommen och förhoppningsvis även våren. Kanske kan gångbanorna i vår stad sopas rent på grus inom snar tid och kanske vågar jag snart ge mig ut på årets första löprunda?

Ja, kanske det. Men innan dess så tar jag och summerar aktiva februari, där jag dessutom vågat utöka min aktiva grund.

Precis som i januari (finns att läsa här) så är ju den största delen i mina aktiviteter lunchpromenader. Även om de blev färre i februari på grund av mitt halvdåliga humör runt lunchen på jobbet ibland, men det blev ett par stycken i alla fall.

Promenad: 13 timmar och 20 minuter, totalt 73,82 km
Längdåkning: 1 timme och 21 minuter
Funktionell styrketräning: 3 timmar och 19 minuter
Utförsåkning: 36 minuter

Och som ni kanske tidigare läst så hittade jag till gymmet under februari. Därav Funktionelll styrketräning på aktivitet. Som jag har njutit av att träna lite styrketräning också. Nu ska de dock göra om entrén till gymmet så jag tänker faktiskt avvakta med att ta mig dit denna vecka.

Det nya för februari är också utförsåkning. Jag har alltså tagit premiären för utförsåkning. Jag som bara stått på längdskidor vid totalt 5 tillfällen har alltså nu åkt utförsåkning också. Nu blev det ju dumt nog bara 36 minuter registrerade eftersom jag inte visste att det fanns valmöjligheten till det på min Apple Watch. Och precis lagom till att jag hittade det så var det dags att åka hem. Nu lär det ju inte bli mer utförsåkning denna säsong då våren visar sig med otroligt varm tempratur som gör att snön smälter väldigt fort. Men kul var det. Till slut alltså. 

Så bara nu i år har jag alltså utökat min aktiva grund med ytterligare två aktiviteter. Skidor dessutom. Men båda har varit lika roligt. Ser fram emot vintern 2021/2022 där det får bli både mer längdskidor och utförsåkning för min del. 

Aktiva mars är nu påbörjad. 3,08 kilometer lunchpromenad i underbart väder (där av bilden i inlägget) fick bli starten. Vi får se hur mycket jag orkar med.