Semestertripp nummer två

Vet man inte så vet man inte..

Men summa summarum så har vi haft en fantastisk tripp med husvagnen.
Denna gång bar det av till First Camp Nickstabadet i Nynäshamn. Tillsammans med Rickards båda bröder med familjer. Vi saknade ju såklart farmor och farfar på denna resa, men farmor fick stanna hemma och kurera sig ♥

Rickard tog husvagnen och mötte upp sina bröder för att åka tidigare än jag i fredags. Själv stannade jag hemma och väntade in Malin som jobbade till två. Så vi fick åka egen bil, vilket var riktigt mysigt ändå. Allt var ju nästan färdigt när vi kom på plats och vi kunde ta oss ner till havet för bad.

Själva campingen var liten och mysig. Men mycket annat kan man klaga på.
Till exempel så stoltserade dem sig för nyrenoverade toaletter/duschar. Oj, tänkte vi va lyxigt det kan vara. Tyvärr så var det i stort sett bara katastrof. Pappershanddukarna tog slut hela tiden och även tvålen sinade oacceptabelt mycket, så att tvätta händerna efter besök var ibland omöjligt. Tur nog kunde det göras i våra husvagnar. Måttet var rågat när vi till slut var tvungna att ta med eget toalettpapper till toaletten idag då ingen varit där och varken städat eller fyllt på papper. Jag gick ändå till servicehuset innan sju, Kristian gick dit vid halv åtta och när hela sällskapet skulle åka hem vid 10 på förmiddagen hade ingen synts till i alla fall.
Och i receptionen var de så ovetande och inte alls serviceinriktade. Så tyvärr kan jag inte rekommendera denna camping till någon. Även om själva campingtomten och havet precis runt knuten gjorde sitt, så drogs allt ner. I och med att det faktiskt pågår en pandemi så BÖR/SKA en camping, som tillåter fullbeläggning, se till att hygienutrymmena är städade ofta och välgjort varje gång. Det räcker inte alls med en gång om dagen och inte när som helst de tycker på dagen heller. Hade jag vetat detta hade vi aldrig åkt dit överhuvudtaget. Men vet man inte så vet man inte..

Men havet då? Gjorde mig lite till en badis faktiskt. Oj, vad jag har doppat mig och tagit fleretalet simtag (dock ej registrerade med klockan). Jag och Malin tog oss en vända ner själva för dopp när barnen var iväg på aktiviteter till och med. Jag är imponerad av mig själv. Badkruka som jag är ändå.

Vi köpte åkband till tjejerna som gjorde att de kunde åka vattenrutchbanor i 2 timmar. Non-stop. Hur de nu orkade vet jag inte, men de var överlyckliga när de kom tillbaka. Rickard och Kristian åkte också med barnen. Där blev det dock en höft som gjorde ont och en rygg som gjorde att nacken blev stel. Det kanske mest var anpassade efter barnen med andra ord. Men kul hade dem.

Mysiga kvällar tillsammans utanför förtälten. Goda grillade middagar. Utflykt till hamnen för att äta glass och titta på båtar. Kubbspel på kvällen. Minigolf som vanligt. Bara det gör att själva trippen var alldeles underbar. Det är så mysigt att ha med sig Rickards familjer när vi åker. Barnen leker, vuxna umgås.

Borta bra men hemma bäst ändå. Nu har vi några dagar med lite ärenden att sköta innan vi redan på fredag åker iväg på nästa äventyr. Så tvättmaskinen går för fullt, tjejerna funderar på vad som ska handlas till husvagnen. Jag är så tacksam över att de är så engagerade när vi ska åka iväg. Väskorna är redan påbörjade med packning. Allt liksom bara flyter på.

Jag ska dock njuta väldigt mycket av att få sova i min egna säng ett par nätter.
1 Maria:

skriven

Låter som en mysig dag 😉