Semesterns första tripp

13.14 påkopplad husvagn..

Så styrde vi bilen till Gustavsviks Camping i Örebro. Där väntade farbror Kristian och hela hans familj. 5 nätter på en fantastisk camping väntade och vi var så redo för semester.

Det går så snabbt och smidigt att parkera husvagnen och få upp förtältet. Tjejerna sprang iväg till lekparken med kusinerna och jag kunde få koppla av i godan ro. Sen begrav vi oss snabbt iväg till Sommarbadet för att svalka oss i denna extrema värme vi har fått.

(null)

Tills det var dags för middag. Tyvärr regnade det en stund så vi fick äta i våra egna förtält.

Under lördagen tog vi oss och turistade lite i Örebro. Köpte med oss pizza och åt den i Slottsparken. Det var riktigt mysigt. Vi tog dock ingen betalt tur in på slottet så vi fick nöja oss med att strosa runt utanför istället.

Tillbaka på campingen sen så gick vi till Sommarbadet och badade i några timmar. Tråkigt nog så var det stängt in till motionsbadet, så jag kunde inte simma lite som jag hade sett fram emot. Ändå så kunde man se in att det enbart var tre till fyra personer där inne under dagen. Men måste man ha koll så måste man. Då valde dem att ha stängt för oss sommar-badare. Jag fick snällt luta mig tillbaka i poolen och bara koppla av.

(null)

Söndagen kom och det var hemfärdsdag för Kristian med familj. Vi tog oss ändå till badet på förmiddagen med egengjord pasta-/skinksallad. Det innebär nu att jag har lyckats koka pasta på gaslospisen i husvagnen. Det kändes faktiskt bra. Har ju haft lite fobi för just gasol över huvudtaget, men det gick hur bra som helst.

Vi tackar ju familjen Skarberg för fantastiska dagar tillsammans. Vi ser ju fram emot fler dagar med er på äventyr ♥

I måndags tog vi oss till badet tidigt. Mera pastasallad fick följa med så vi slapp gå och ut och in för att äta lunch. Men lagom efter vi ätit vår lunch så gick vi tillbaka till husvagnen då det blev väldigt mycket folk.

Istället blev det minigolf. Denna gång var det Vilja som tog hem segern. Rickard fick snällt bli den första förloraren och komma tvåa. Annars är det alltid han som hamnar överst på prispallen.

(null)

Framåt kvällen blev det lite sämre väder för en stund så en match Yatzy i förtältet hann vi med innan tjejerna tog sig ut igen.

Under tisdagen tog vi oss iväg på lite mer turism i Örebro. En varsin glass på 52 meter höjd. Det vill säga i Svampen, vattentornet. Det var något som tjejerna tyckte var riktigt spännande. Att få se så mycket av Örebro på hög höjd.

Vi tog oss vidare till Wadköping. Oh, vilken spännande miljö det var. Små butiker, som hade öppet. Museum var stängda tyvärr. Vi köpte oss en varsin strut med godis. Jag passade på att köpa ett doftljus från Klinta med doft av mousserande & vanilj. Lite lek och lär från förr hann tjejerna också med. Så kul verkligen.

(null)

Lagom när vi kom tillbaka från vår utflykt så kom regnet. Men tjejerna tog på sig sina jackor och gick ut och spelade fotboll i alla fall. Men när åskan började mullra på lite närmre så kom de in och vi tittade lite på film en stund. Och så fort solen kom tillbaka försvann de ut.

Sista kvällen på campingen unnade vi oss en middag på restaurangen. Tjejerna var uppe riktigt sent och jag kunde summera denna semester som alldeles perfekt!

Vi startade onsdagen med att packa ihop alla våra saker. Förtältet plockades ner och allt som skulle hem packades in i bilen. Sen passade vi på att ta ett sista dopp på sommarbadet innan vi checkade ut från campingen halv tolv.

(null)

Väl hemma igen packades allt upp och tvättmaskinen fick börja jobba. 5 dagar på vift med 5 personer är en hel del packning. Har ni också mycket packning när ni ska iväg?

På fredag väntar ett nytt äventyr. Då kanske jag ska bli bättre på att skriva lite dag för dag. Detta blev ju kanske ett lite långt inlägg. Eller det kanske var mest bilder. Men för dem som inte hänger med på min InstaStory får sig en liten inblick i allt vi gjort de senaste dagarna!