Hemester / staycation

Ja, helgen kan namnges på flera olika sätt.

Vårt nyinköpta förtält kom i början på veckan och vi kunde inte annat än att vilja åka iväg för att testa hur det blev på vår husvagn. Men vi åkte ju inte så långt heller. Rickard bokade in oss på Parken Zoo's camping. Jag passade på att flexa ut på jobbet redan klockan 15 i fredags. Då var Rickard redan i färd med att köra hem husvagnen för att packas innan vi åkte iväg. Strax innan klockan 16.00 rullade vi in på campingen och det tog inte lång tid innan allt var färdigt på plats.

(null)

Mysigt med förtält kan jag tycka. Vi har ju haft markis när vi varit iväg tidigare så förtält var lite nytt. Tjejerna passade på att åka runt på sina sparcyklar. Tacka gudarna för asfalterade vägar på en camping.

Promenadavstånd till CityGross där vi kunde köpa oss färska hamburgare att grilla till kvällens middag. Och efter det fick vi besök av vänner och deras vänner. Våra vänner cyklade till oss på campingen och deras vänner hade gångavstånd. Det blev en sen kväll/natt med mycket skratt och härligt umgänge.

Lite trötta på morgonen tog vi oss en lugn start. Tjejerna passade på att leka med några barn som också bodde på campingen. Jag är så facinerad över hur lätt barnen hittar andra barn att leka med. Helt utan gränser. Alla får vara med.

Men sen tog vi oss in på Parken Zoo. Som tjejerna blev lyckliga.

(null)

Vi har ju inte köpt årskort där iår, så besöken dit lär bli få men när vi ändå bodde på deras camping så passade vi såklart på att ta oss dit. Det var halvklart och lite kyligt vilket gjorde att många av djuren var aktiva. Till skillnad mot varma sommardagar då de gärna håller sig undan både sol och besökare. Vi passade på att äta lunch på Stationen vid Amazonas.
Tråkigt nog var stora lekytan stängd. Fullt förståeligt men tråkigt såklart.

Så vi tog oss tillbaka till husvagnen. Rickard hämtade upp min mamma som kom på eftermiddagsfika. Och så fick vi besök av Mummi och Ukki också. Så härligt att campa på hemmaplan, för då kan man ju få besök av våra nära och kära.

Det blev en mysig kväll på lördagen. Jag satt i förtältet med tänt myggljus och läste. Tjejerna lekte med sina vänner och Rickard surfade runt på telefonen för en stund. Vi somnade ovaggat och sov riktigt bra hela natten. Konstigt nog så sover alla tjejer riktigt bra i husvagnen.

Ninja vaknade förkyld igår. Men Rickard tyckte att vi kunde ta oss en runda minigolf innan vi styrde bilen hemåt. Det är något vi sa redan förra året när vi campade; att vi ska spela minigolf på det flesta campingar som vi besöker. Så vi bockade av Parken Zoo'z camping med minigolf. Rickard gick ut som vinnare. Vilket inte riktigt roade tjejerna, men de var ju riktigt glada över att få spela ändå.

(null)

Summan av våran helg; Helt fantastikt! Familjemys när det är som allra bäst.

Själva campingen var ju fantastisk. Vilken underbar service vi blev bemötta med både vid incheckning, köp av entrébiljetter, minigolf och såklart utcheckning. Sånt gör att jag helt klart kommer tillbaka.
Servicehuset var så fräscht. De som bodde på campingen hjälpte åt att hålla det rent och snyggt på dagarna och på morgonen när man besökte det så var det städat och rent.

Omgivningarna var fantastiska. Mycket grönska, bra lekpark för barnen. Minigolfen och närheten till både Parken Zoo och Tuna Park. Inte för att vi var på det sistnämnda, förutom matvarubutiken. Men möjligheten fanns ju.

Vi lär förmodligen boka in oss på Parken Zoo'z camping igen denna sommar. Så enkelt att komma iväg för lite miljöombyte bara för en stund.

Nu får vi se vart och när vi åker nästa gång.

Tyvärr blev ju Ninja sjuk så vi kan förmodligen inte komma iväg till helgen, och helgen efter det så är det studenten och helgen efter det midsommar. Men sen så står ju semestern för dörren. Som jag längtar!
1 Beatrice:

skriven

Ibland behöver man inte åka långt för att hitta guldkornen.
Det blir hemester för oss med i år, som alla år egentligen *hihi* Har en hel del att göra på gården, då den inte fått den TLC den behövt sedan 2017.
2018 var för varm för sambon och vi prioriterade att bygga ny bro till entrén, 2019 var det annat som kom i vägen. Får se hur det blir 2020... jag har iaf gjort så gott jag kunnat med lite bristande förmåga (värk). Men halva trädgården ser fin ut just nu iaf *haha*
Var och fixade rygg/nacke/handled imorse, så blir ca 1 veckas vila nu. Sen får vi se.
Hoppas ni får fler mysiga staycations!