Veckans träning är nog klar

Igår testade jag på padel på Padel Sports Club. Efter en hel del tjat från Rickards sida. Så fick vi äntligen tid att kunna åka iväg och låta mig testa på. Nu spelade vi på en singelbana enbart för att jag skulle få testa på själva grunderna. Rickard var väl inte allt för trött när vi klev av efter en timme, men jag var helt slutkörd efter alla spurter fram och tillbaka på min sida av nätet.

(null)
 
Men det var kul. Ska testa på några fler vändor på singelbana innan jag vågar mig på en dubbel. Kanske inte blir lika fast som Rickard (som gärna spelar 2 gånger eller fler i veckan) men att spela lite nu och då kan helt klart bli något bra. 

Idag har jag dessutom hunnit med ett lunchpass på gymmet med Johanna. Hon hade satt ihop ett överkroppspass med lite inslag av ben.
Uppvärmning 
Löpning
Overhead squat
Rotation med pinne
AMRAP (As Many Rounds As Possible)
5 övningar -10 repetioner
Vi lyckades med 4 varv. På inte ens 15 minuter. Det var lite väl. Upplägget var riktigt bra, men jag behöver nog mer paus mellan varven ändå. Jag orkade exempelvis inte de sista två armhävningarna för mina armar bara skakade. Nog för att jag är svag ändå, men stark ska jag bli. 
Nedvarvning. 5 minuter på löpbandet i skapligt tempo och en puls på 132 fick avsluta passet. Total tid från uppvärmning inklusive strech efteråt; 32 minuter. Då finns det inga ursäkter. 1 pass i veckan på lunchen hinner man. 

Men efter idag tror jag nog att veckans träning är klar. Mina ben känns stumma efter gårdagens padel. Överkroppen börjar ömma lite här och där nu känner jag. Värre lär det väl bli imorgon för att sedan nå sin topp på lördag. Men men.. Jag känner mig nöjd!
 
1 Bea:

skriven

Heja dig ❤ Du är så duktig!
Jag kör spade jag...😋 verkar ska komma mer snö 🙈
Kramizar

Kommentera här: