Små lätta mål

Halvvägs till mål. Jag tycker det blir lite lättare när man sätter upp små lätta mål. Och målet för denna vecka var ju två lunchpass på gymmet. Och idag har jag genomfört ett av veckans två pass då. 

(null)
 
10 minuter uppvärmning på löpbandet. Promenerade rask takt 1,5 minut, sprang lagom fort 3 minuter, rask takt igen 1,5 minut för att sedan springa lagom i 3 minuter för att sedan varva ner 1 minut. Känns bra med enkla intervaller. Måste dock flörta till mig nya träningsskor. Som funkar bra på löpbandet samtidigt som under ett vanlig gympass. Tips någon?

Återigen körde jag överkroppspasset från Maria. Jag gillar det riktigt mycket. Snabba och enkla övningar som passar perfekt på lunchen. Hela kroppen får sig en lätt omgång och jag känner mig riktigt nöjd när jag lämnar gymmet. Lite sådär hat-kärlek.

7 stycken övningar, 12 stycken repetetioner, 3 varv. Passet (bortsett från uppvärmningen) så tog det 26 minuter. 

(null)
 
Sandra peppade mig genom de sista övningarna på sista varvet. Då mjölksyran kändes som värst och kroppen faktiskt skrek åt mig att sluta. Men jag gav inte upp. Jag vet dock att jag kan öka vikterna lite, men kroppen är inne i ett skov så då går det inte riktigt fullt ut.

I helgen får jag vila då jag är ensam med tjejerna. Dock väntas bara hockeymatch för tjejernas del, så kanske kan jag få klämma in ett träningspass. Om jag har tur. Men målet är 2 lunchpass, så nästa blir väl helt enkelt på fredag. Inga konstigheter. Det blir bra. Jag är på god väg! 

Benen var stumma när jag klev upp för trappen till jobbet efter passet. Men ändå ser jag fram emot träningsvärken som lär komma smygandes när som! 
1 Bea:

skriven

Åh så duktig du är ❤
Jag är i ett skov också, men har tagit paus i träningen på obestämd tid. Då snön kommer kör jag "min träning" ☺😎
Kramizar

Kommentera här: