Mallorca dag 1

Det var kanske inte så jätte skönt att behöva kliva upp redan klockan 02.00 tyckte tjejerna igår. Resfebern hade satt sina spår långt innan och tjejerna var så trötta av förväntningar inför resan. Men vi kom oss iväg och hade gott om tid på oss både på vägen upp till Arlanda och med att äta frukost.

Flygresan gick bra Ninja sov en stund på mig och Meja lyckades ta sig lite sömn. Rickard sov redan innan vi hade gjort oss redo för start. Vilja kämpade dock emot hela flygresan trots många ledsna småbarn och högljudda äldre människor. Då kan en resa på 3 timmar och 30 minuter kännas lika långt som 6 timmar och 45 minuter till Gran Canaria.

Väl på land igen kom vårt bagage fort och vi kunde ansluta oss till transferbussen som skulle ta oss till hotellet.

1 timme med buss tyckte Ninja var lite långt. Poolen var ju så nära men ändå så långt bort. Även Meja tog sig lite mer sömn och efter mycket om och men så somnade även Vilja en stund.

Att checka in på hotellet tog sin lilla tid då det var 2 bussar som kom samtidigt. Våning 2 med utsikt över poolområdet och havet. Vilken utsikt.

(null)

Eget sovrum till oss och bäddsoffa till barnen. Vi har det riktigt gott här.

Ombytta och insmorda 2 timmar efter ankomst så tog vi oss ner till poolen. Dock inte uppvärm så tjejerna var lite kinikiga först, men sen var det istället svårt att få upp dem istället. Som de älskar att bada. Besvikelsen var dock att poolen stängde redan klockan 18.00 så kvällen, som dessutom var aktiviteteslös, blev ju väldigt lång.

Vi tog oss dock en promenad bort längst havet. Dock inte hela vägen bort till stranden, det tar vi en annan dag. För ett dopp i Medelhavet är ju ett måste.
En drink i baren innan vi alla stupade tidigt i säng efter en lång dag med miljöombyte.

Är tacksam över att vi har bekanta här nere som tipsade oss innan avfärd att packa ner varma tröjor för kvällarna är kalla. Och det stämde helt klart.

Nu har vi ätit frukost. Återigen till tjejernas beskvikelse så öppnar poolen klockan 10.00. Blir ju en väldigt lång väntan på morgonen. Och trots att solen skiner som bara den så kan vi inte ens lägga oss i solstolarna då allt är avspärrat en stund till.
Men vi ska nog ta och smörja in oss med solskyddsfaktor och sedan ska alla läsa några sidor i läseböcker. Sen är det nog lagom att bege sig ner till poolen för en dag med sol och bad.