Träningstisdag

Från och med idag har jag ändrat mina arbetstider. Något som känns både bra och dåligt. Till en början kändes det lite dåligt, eftersom familjelivet på eftermiddagarna och kvällarna blir mer som ett pussel igen. Fördelen är ju dock att jag ändå måste kliva upp på morgonen, köra barnen till skolan. Så det innebär att jag hinner träna på morgonen, innan jobbet. Då inkräktar jag inte på familjelivet efter jobbet. 

Det innebar att jag körde tjejerna till skolan 06.15. Släppte av min mamma på sitt jobb. Ombytt och klar för ett överkroppspass 06.40. 

(null)
 
Det blev 10 minuter på löpbandet så gott jag kunde som uppvärmning. Har tyvärr världens skavsår på ena foten. 

Därefter fortsatte 6 övningar för överkroppen; 12 repetioner x 3 varv. Inte direkt tunga vikter men armbågslederna har spökat lite de senaste dagarna.

(null)
 
45 minuter senare var jag klar. Helt klart ett enkelt men ändå ett träningspass. Veckans första men inte sista. Jag laddar om för ett benpass imorgonbitti. 

Hela dagen har jag känt av pigghet och lugn trots att jag var helt slut när jag gick från gymmet. Känns riktigt bra att vara igång igen. 
 
1 Bea:

skriven

Bättre lite träning, än ingen alls ❤ Jag hoppas att jag mår bättre imorgon, så jag åxå kan träna lite. Men kylan som kom satte käppar i hjulet och värken kom som ett brev på posten.
Heja dig iaf!!! Du ska känna dig stolt tillsammans med pigghetem 🤗

Kram kram ❤

Kommentera här: