Foodprepp för aktiva dagar

Det är några intensiva dagar framför oss med barnens alla aktiviteter på eftermiddagar och kvällar. Då gäller det att ligga ett steg före. Så igår stod jag och förberedde matlådor. Både till mig och Rickard och så till barnen. 

 
Mejas handbollsträning börjar nämligen klockan 17.00 och Viljas hockeyträning börjar 17.20 och då blir det tajt att hinna med. Och med tanke på att de tränar fram till 18.30 så blir det bra sent med middag efter det. Så en varsin matlåda har jag fixat så de kan äta direkt när vi kommer hem från jobbet vid 16.00.

 
Även matlåda till mig och Rickard så vi också hinner äta innan tjejernas träningar. Men när vi kommer hem från ishallen och idrottshallen så får jag ställa mig och laga matlådor till imorgon, för då är det basket och hockey hela eftermiddagen.

Denna omgång med matlådor fick bli;
lunchlåda; kyckling med sötpotatis och färska grönsaker. 
middagslåda; kyckling, bulgur och wokade grönsaker. 
Och så blir det en liten burk med tzatziki också. Alldeles nyttig dessutom.

Ikväll lagas det potatis och torsk med en kall sås som då blir lunchlådor och middagslådor till onsdagen. Så får jag laga torsdagens lådor på onsdagen. Jag är lite skeptisk till att ha flera dagars matlådor klara i kylen. Nån dag hit eller dit är okej, men inte flera dagar framåt. 

Ikväll ska jag dessutom laga kesoplättar som jag ska ha med mig som mellanmål till jobbet på onsdag. Det med lite lite hallonsylt. 

På måndag börjar jag med kostschema från CR-fitness. Så jag längtar tills jag får mejl med information från min coach. 

Det här med en skrivning om mat får mig att börja tänka på lunch. Snart dags här på jobbet!

Kommentera här: